Monika Foryś

pedagog, terapeuta SI
Nazywam się Monika Foryś, od ośmiu lat pracuję na stanowisku pedagoga w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, gdzie zajmuję się diagnozą i terapią pedagogiczną dzieci i młodzieży.
Ukończyłam studia wyższe na kierunku pedagogicznym. Ponadto ukończyłam Studia Podyplomowe:
- Rehabilitacja Ruchowa Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej,
- Teoria Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
Przez wszystkie lata swojej pracy starałam się doskonalić swój warsztat pracy poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach organizowanych przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej oraz Polskie Towarzystwo Dysleksji. Ukończyłam min.:
- Wczesna Interwencja. Wybrane zagadnienia związane z diagnozą i terapią dziecka w wieku 0 – 6 lat z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego – kurs doskonalący
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym narządem słuchu - kurs doskonalący
- Diagnoza i terapia dziecka dyslektycznego - szkolenie
- Reedukacja dziecka dyslektycznego - Studium Przedmiotowo – Metodyczne
- Przebieg przyswajania czytania w powiązaniu z rozwojem językowym – szkolenie
- O nadmiernych i specyficznych trudnościach u dzieci w uczeniu się matematyki. Przyczynek do trafnej diagnozy i mądrych poczynań naprawczych – szkolenie
- Trening percepcji wzrokowej jako metoda diagnozy i przezwyciężania trudności w nauce - kurs doskonalący Nowoczesne techniki uczenia się - kurs doskonalący
- Rodzice, nauczyciele i uczniowie partnerami w procesie wychowania - konferencja
Kocham dzieci i pracę z nimi, dlatego staram się jak najwięcej czasu im poświęcać, wspierając zwłaszcza te z dysfunkcjami rozwojowymi. Dlatego też moje zainteresowania pedagogiczne skierowałam w kierunku nowej metody jaką jest terapia integracji sensorycznej, gdyż jak dowodzą moje dotychczasowe doświadczenia praca tą metodą przynosi efekty.